Hvordan kan et digitalt madplanssystem skabe værdi i kommunerne?
Min Menu – Markedsmodningsprojekt
MinMenu er et digital madbestillingssystem, som er udviklet til indlagte patienter. I dette projekt er fokus at tilpasse løsningen til kommunal kontekst gennem involvering af både medarbejdere og borgere.
Fra kortlægning af arbejdsgange til nye servicerejser
En digital løsning tilpasset borgerne og medarbejdernes behov
Hvordan kan et digitalt madplanssystem skabe værdi i kommunerne?
Min Menu er en digital ernæringsløsning til borgere med særlige ernæringsmæssige behov, udviklet og testet i samarbejde med Herlev- og Gentofte hospital. I dette projekt arbejder Movesca, firmaet bag MinMenu, Public Intelligence og Tønder Fælleskøkken sammen om at tilpasse løsningen til kommunal kontekst.
Fra kortlægning af arbejdsgange til nye servicerejser
For at forstå de eksisterende arbejdsgange omkring måltidet hos borgere, der modtager mad fra Tønder Fælleskøkken, udføres der kortlægning med køkkenet, et plejecenter samt et udvalg af hjemmeboende borgere. Denne viden fører til nye servicerejser for brugen af MinMenu samt en iterativ tilpasningsproces.
Når løsningen er tilpasset til arbejdsgangene og behovene hos borgere, medarbejdere og organisation teste vi på en udvalgt gruppe af borgere – både for at tilpasse funktionerne, men også for at se om der skabes den ønskede effekt.
En digital løsning tilpasset borgerne og medarbejdernes behov
Gennem processen bliver der skabt en løsning, som ikke bare matcher Tønder Fælleskøkken og deres borgeres behov, men som også med mindre tilpasninger vil kunne implementeres i andre storkøkkener, som leverer mad til kommuner. I processen udvikles og testes der nemlig også værktøjer til fremtidige tilpasnings- og implementeringsprocesser af MinMenu.
Skal vi også markedsmodne din velfærdsteknologi?
Hvis du også gerne vil køre en iterativ proces med medarbejder- og borgerfeedback eller vil du bare vide mere om casen, så kontakt Peter.