HiSC
Case: HiSC

HiSC

En teknologi fra bilindustrien til nye muligheder inden for sundhedssektoren!

01
01

En mulig ’game changer’

02
02

Samarbejdet mellem en biludvikler og en velfærdsrådgiver.

03
03

Hvordan skaber vi mest værdi ved at arbejde på tværs af brancher?

HiSC

En mulig ’game changer’

Kommunerne i Danmark har altid været interesserede i nye måder at forbedre social- og sundhedssektoren på. De presserende temaer inden for demens og ældrepleje kræver blandt andet nye og forbedrede teknologier fra udviklere over hele verden.

Det nye samarbejde mellem den japanske IT-udbyder, der arbejder inden for bilindustrien, og konsulentfirmaet, der arbejder med velfærdsinnovation og velfærdsudvikling, lader til at blive en ny game changer på markedet!

Samarbejdet mellem en biludvikler og en velfærdsrådgiver.

Velforberedte og med en kuffert i hånden havde vi fornøjelsen af at hilse på det japanske techfirma HiSC og byde dem velkommen til Public Intelligence. Vi havde her chancen for at diskutere mulighederne for at integrere deres teknologi i velfærdssektoren. Denne fantastiske tur er en døråbning til millioner af muligheder. Vi lever i en verden med store tanker og endeløse muligheder, men også med voksende demografiske, sociale og sundhedsmæssige spørgsmål. Hvorfor skal vi begrænse vores muligheder til kun en sektor, når vi kan arbejde på tværs af sektorer og brancher, og finde endnu bedre løsninger til vores lokale og globale problemer?
Med sundhedssektoren værende en hurtigt voksende industri, skal vi undersøge mulighederne for, at teknologien i en sektor kan bruges i en anden sektor og at mulighederne udvides.

Hvordan skaber vi mest værdi ved at arbejde på tværs af brancher?

Siden november 2017 har vi arbejdet hårdt for at indføre bilteknologien på markedet for velfærdsteknologi. Vi har med stor inspiration modtaget denne japanske teknologi og testet det for at se, om der er potentiale til at udnytte det i sundhedsrelaterede problemer. Gennem kreativ idégenerering, test og samarbejde med lokale myndigheder har vi opnået viden, input og idéer og matchet behovene med teknologien. Dette giver os mulighed for at overveje hvilke tjenester denne teknologi kan erstatte, forbedre eller tilføje til.